Ett bra affärssystem?

Trots att den tekniska utvecklingen går framåt i raketfart så känns det som att vissa saker är kvar på stenåldern. Hur svårt ska det till exempel vara att hitta ett bra affärssystem? Den frågan ställer vi oss på jobbet eftersom de vi har provat hittills antingen har varit för dyra, för omoderna, haft för få funktioner eller haft alldeles för många funktioner där hälften av dem bara ligger och skräpar (trots att man betalar för dem). Ibland har det blivit så att man sitter med flera olika system för att de är bra på olika saker, och så ska det ju inte behöva vara.

Är det verkligen för mycket begärt av ett affärssystem att man ska kunna få en bra översikt, samla alla kunder och projekt på samma ställe och kunna följa varje affär från lead till faktura? Fram tills ganska nyligen så var det det, men en nykomling på marknaden har satt fingret på just de här problemen. Jag pratar om Yoddla, yoddla.com, som är ett affärssystem som är uppbyggt för att möta precis de här kraven. Jag kan inte själv uttala mig om huruvida det har löst problemen eftersom vi inte har börjat använda det än, men vi ska precis påbörja vår kostnadsfria provperiod på 14 dagar, och jag kan säga att förväntningarna och förhoppningarna är stora!

Yoddla vänder sig framförallt till små och medelstora tjänsteföretag, och det passar oss perfekt. Det är faktiskt byggt för att företaget som byggde det behövde ett riktigt bra och enkelt affärssystem för egen del, eftersom de precis som vi tyckte att det fanns ett gap att fylla där, och det brukar ju vara så att de bästa idéerna är de som man gör för att glädja sig själv och inte enbart för att tjäna pengar på andra. Använder du Yoddla och hur tycker du i så fall att det fungerar? Har du något annat bra tips? Jag vill höra era erfarenheter!